Powrót Cirrusem znad morza 2016

W ostatnim tygodniu sierpnia, zahaczając o wrzesień udało się nam wyrwać kilka dni na rejs powrotny z Kamienia Pomorskiego do Szczecina naszym jachtem Cirrus. W razie potrzeby można byłoby oczywiście przeprowadzić to szybko w weekend, ale w takim przypadku postanowiliśmy nadłożyć trochę trasy i rejs przedłużyć.

Przebieg rejsu był następujący: w środę wyszliśmy z Kamienia w kierunku Dziwnowa gdzie uzupełniliśmy paliwo. Następnie wyjście w morze i rejs do Świnoujścia,wiatr dopisywał, jedynie jakiś czas po wyjściu z Dziwnowa był z nim problem. W tym miejscu warto wspomnieć o ciekawym doświadczeniu jakim była kontrola straży granicznej na morzu, bez zatrzymywania się na żaglach – “w locie”. Nocowaliśmy w Świnoujściu gdzie niestety niemiło przywitała nas plaga komarów. Kolejnego dnia musieliśmy przepłynąć przez port Świnoujście i cały Kanał Piastowski aby wyjść na Zalew Szczeciński, gdzie naszym celem była marina w Wapnicy – niestety również z komarami, ale oprócz tego bardzo się nam spodobała. Tutaj w czwartek zgodnie z planem dołączył do nas kolega Bartek i tutaj zaplanowany był kolejny nocleg. Udało się nam w tym dniu odbyć jeszcze wieczorny rejs Stara Świną w “krainie 44 wysp” Delty Wstecznej Świny. Na piątek zaplanowany mieliśmy przelot przez Zalew Szczeciński na nocleg w Stepnicy. W tym dniu wiatr najbardziej dopisywał, wiało 4-5, pod koniec jedynie się uspokoił gdy postanowiliśmy po drodze wpłynąć do Trzebieży.Przykro było patrzeć co dzieje się obecnie z tamtejszym portem jachtowym, ale to już temat na inne opowiadanie…

Ostatni dzień rejsu to odcinek ze Stepnicy do Szczecina. Okazało się że w tym dniu cały dzień utrzymywał się korzystny dla nas wiatr z zachodu, dzięki czemu cały ten odcinek przepłynęliśmy na żaglach, z postojem na kotwicy między wyspami jeziora Dąbie na obiad.

Podsumowując, rejs powrotny z Mariny Kamień okazał się bardzo udanym pod względem żeglarskim. Na ten sezon zakończyliśmy pływanie Cirrusem po morzu czy Zalewie Szczecińskim. Mamy nadzieję zawitać ponownie naszym jachtem na słone wody w przyszłym sezonie, a póki co pożeglujemy jeszcze po jeziorze Dąbie i okolicy, a także naszą mniejszą żaglówką po jeziorze Morzycko.

Film z rejsu:

Poniżej przebieg rejsu zarejestrowany przez APRS, podzielony na części z racji obszaru rejsu:

Zrzut ekranu 2016-09-04 o 20.33.50

Zrzut ekranu 2016-09-04 o 20.34.25

Zrzut ekranu 2016-09-04 o 20.34.45

Krótka galeria zdjęć, w której znajdują się min. piękne klifowe wybrzeże okolic Lubina  w pn-zach. części Zalewu Szczecińskiego, Marina Wapnica i port w Trzebieży: