Sylwestrowo na rowerach-Stralsund i Rugia 2018/19

29 grudnia 2018 r.

Przyjazd do Stralsundu. Nie mieliśmy jakichś szczególnych planów w tym roku na Sylwestra, ale krótko przed zapadła decyzja aby udać się do jednego z bardziej przez nas lubianych nadmorskich miast-Stralsundu:) A poza tym potraktowaliśmy ten wyjazd także jako uzupełnienie sierpniowej wycieczki na Rugię i zaplanowaliśmy odwiedzenie pd-wsch. części tej wyspy, czyli dokładnie tego kawałka na który w sierpniu zabrakło już czasu. A więc rowery na bagażnik i w drogę.

30 grudnia 2018 r.

Od wczoraj było już wiadomo o prognozowanych na niedzielę sztormowych wiatrach z porywami do 65 km/h, co stanowiło trudne warunki  nie tylko do jazdy na rowerze. Mimo to postanowiliśmy jednak wybrać się na pd-wsch. część Rugii i zrealizować wycieczkę częściowo samochodem, częściowo na rowerach. Zależało nam przede wszystkim na zwiedzeniu tej części wyspy, której w sierpniu nie mieliśmy już czasu wogóle zobaczyć.

Najpierw udaliśmy się do miejscowości Glewitz, gdzie funkcjonuje przeprawa promowa do Stahlbrode, co stanowić może alternatywny sposób dostania się na Rugię. Zaraz obok znajduje się “Vogelhaken Glewitz”, takich “rogów”-połwyspów na Rugii można jak widać na mapie kilka znaleźć. W głąb wyspy wcina się kolejna zatoka.

Poniżej lokalizacja tego miejsca:

Krótki film i foto:)

Dalej pojechaliśmy samochodem w kierunku miejscowości Thiessow, najdalej na pd-wsch. wysuniętego kawałka Rugii. Zatrzymaliśmy się na półwyspie we wsi Klein Zicker i stamtąd ruszyliśmy na piesza wycieczkę wzdłuż wybrzeża na punkt widokowy Saalsufer.

A miejsce to znajduje się tutaj:

Po godzinie 13 zapadła decyzja, aby w tym dniu jednak trochę na rowerach pojeździć:) Konkretnie mieliśmy ochotę odwiedzić  długi i wąski półwysep naprzeciwko Saalsufer, z punktem widokowym “Redewitz Hoeft”. Podjechaliśmy więc bliżej miejscowości Redewitz, skąd rowerami ruszyliśmy już, przy tym sztormowych warunkach rowerami pod wiatr:) Nie było łatwo i te jakieś 14 km były momentami jak 30.

A mowa konkretnie o tym miejscu:

Półwysep z trasą rowerową w przybliżeniu:

FOTO:

Na koniec podeszliśmy jeszcze zobaczyć piękny, zabytkowy kościół w Redewitz:

Sylwester 31 grudnia 2018 r.

Kolejny dzień gdy pada deszcz, choć tym razem nie tak intensywnie jak w dniu przyjazdu, to jednak całodzienna mżawka plus kolejny dzień wiatru dają się nam trochę we znaki. Dziś chcieliśmy pojeździć trochę rowerami wzdłuż wybrzeża, od Stralsundu na pn-zach. Opracowałem na szybko około 23 km. trasę w kierunku Marinetechnikschule w miejscowości Parow, i dalej aż do granic cypla, tak aby zobaczyć morze. Powrót lekko zmodyfikowaną trasą przez kilka wiosek, trasa ot w sam raz na rozruch przed Sylwestrem.

Najfajniejszy jednak odcinek tej wycieczki, to droga rowerowa wzdłuż wybrzeża od Stralsundu, prawie aż pod szkołę.

Trasa poglądowa jak i bardziej szczegółowa: